Göttans

me hembakat! Gjorde ju scones, fast mitt egna lilla recept. Grund idén men bytte ut vetemjölet mot... hmm tror de va dinkel fullkorn.... Nått sånt :) Använder nästan aldrig vanligt vetemjöl, om de inte är till bullbak o dyligt. Fast iof, försöker byta ut där med i dom fall jag anar att de går.

Me fick "tyvärr" nöja mig med mitt egna sällskap. Carro va för trött o hade lite egna saker att dola me i hemmet. Men vi tjata en bra stund över telen iaf :)
Kom bla fram till vi tar scnoes på lördag innan jag börjar jobba. Hon är faktist ledig :) Och innan de så börjar vi me operation flyttstäd hos Fia o Björn. Ska hjälpa dom :)
Ska försöka klämma in en promme också!

Vi kom även fram till massa andra saker.... Bla börja vi prata om att man bryr sog ibland för mkt om små saker. Men som jag sa... Att ibland så kan "små" problem vara stora för en själv just för stunden. Men sen efter ett tag när man tittar bakåt, inser man att de är en fis i rymden. MEN just när de väl gör ont, så är de banne mig ingen liten sak.

Jag är ju annars en sån person, försöker tänka att de finns alltid folk som har de värre. Är lessen en stund, men sen försöker gå vidare så snart de går.
Men de jag ville komma till me detta är.... Att man måste få tillåta sig själv att må lite dåligt även över dom "små" sakerna... För som sagt, även om de är fjuttiga om man börjar jämföra dom me typ.... Svåra sjukdomar,dödsfall mm Så är det ändå något som gör ont just då och då måste man få tillåta sig att va lessen/arg!

MEN de viktiga är att kunna gå vidare! Och inte älta "små" saker :)

Ska nog gå in och diska upp de jag ställt till med i köket! Och göra klart matlådorna :) Är ju så smart hehe så ja gör 2 matlådor idag. Ska ju ut me jobbet imorn kväll och då kommer ja säkert inte orka göra en til fredag.



Eftersom jag har BESTÄMT mig för att vara glad igen... Så bjuder jag på en av mina favvos! Kommer för alltid ♥ denna låt haha elle va tror ni?? *menar mina old friends nu haha*





pusspusspusspusspuss

Kommentarer
Postat av: Tina

well spoken lady! du har heeeeelt rätt i allt du skriver här tycker jag! :)

2010-08-12 @ 18:08:54
URL: http://tinaodan.blogg.se/
Postat av: Tessan

:)ja har mins ljusa små stunder haha puss gumman mii

2010-08-13 @ 19:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0