Läste nyss JönköpingsNu

och de va bla en artikel om sexhandel i svergie. Är tydligen vanligare än vad man kan tro.
Här i länet fanns de en del kvinnor som sålde sex i hemmet till och med!(?)
En student gjorde det för att hon tyckte det va svårt att få jobb...
Man kan ju fundera på hur många hon sökt??

Hon berättade att hon va förvånad över hur många GIFTA män som kom... att hon pga detta tappat tron på kärleken och trogna män.

Finns faktist vissa stunder som jag också har gjort det! Har inte vart utsatt själv för det, inte vad jag vet iaf!
För det är nått som jag vet är vanligt, den andra partnern är helt ovetande om detta!
Tror allt är som vanligt, men så är det inte alltid... En dum fyllegrej kanske, som känns bättre att inte berätta! En del gör det om o om o om igen till och med!

Det hör inte till ovanligheterna att man för höra om nån som har ett förhållande vid sidan av sitt "riktiga" förhållande...
När man hör sådana saker blir man förstår rädd att det ska hända sig själv!

Nu litar jag dock på min man till 110% och tror och hoppas han aldrig kommer utsätta mig för detta!
Jag skulle aldrig kunna vara med honom igen, om han vart med en annan tjej. Skulle aldrig kunna förlåta och glömma en sån sak!
Om jag skulle göra någon sådan sak, skulle jag packa mina väskor självmant och gå. För då är det nått som är fel!

När jag ändå är inne på tillit...
Skulle du låta din kärlek kolla i din mobil?
Jag skulle kunna ge över min mobil, data, lösen till både facebook och mejl utan problem eller rädsla för att han skulle kunna hitta något olämpligt!
Det där med öppna kort är fruktansvärt viktigt för mig!

Sen är det klart att man ska ha vissa saker bara för en själv, tex en dagbok.
Men när jag är i ett förhållande så delar jag allt med den andra personen. Mitt liv är ju en del av hans liv!

Om min kille blev "rädd" när jag tog hans mobil, va inne på hans facebooksida elle liknande... Mmmm då skulle jag såklart börja funderapå VAD han döljer.

En del tycker att tillit är att inte tex kolla igenom den andras mobil.
Men det jag menar med detta, är att jag vill kunna ha tillgång till att få göra det även om jag inte skulle göra det!
Hänger ni med?

Hoppas att ingen nära till mig håller på med sånna här dumsaker! Om någon väldigt nära till mig skulle göra det, skulle besvikelsen på denna person vara total! (nu menar jag inte bara min älskling)

Respekt handlar det om!
Finns mycket man kan diskutera angående förhållande och respekt!

En del saker som för mig är att visa respekt för den andre i ett förhållande är...
Låta den andra vara precis som den är, visst kan man berätta sin åsikt om vissa saker som man kanske gillar mindre... Men aldrig förbjuda något!

Inte strunta i den andres känslor, även om man tycker precis tvärtom!

Inte uppenbart "spana in" någon annan när den andre är med. Det är så jävla slabbigt tycker jag, grymt stor brist på respekt!

Om man vet att den andra inte gillar vissa beteenden eller dylkt, försöka tona ner det när den andre är med.
Inte vara rädd för att visa känslor, våga vara lessen och bli "ompysslad".

Göra saker/ställa upp på saker man kanske inte alls gillar, men som den andre älskar! Alltså, ge och ta!

Gud, nu orkar jag inte tänka mer haha (finns såklart mer saker jag tycker är det)

Men tänk så mkt en artikel kan sätta igång verksamheten i hjärnan!

Hoppas att tjejen som dom bla skrev om... Ger sig md att förnedra sig själv. (även om hon själv säger att hon gör det frivillgt o blablabla)
Att hon hittar en bra man som ger tillbaka henne förtroendet för män!

För det finns en del bra där ute också ;)

Så, där va dagens allvarliga inlägg gjort haha

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0